Siirry sisältöön

Virtuaalinen seurakuntaforum 4.5.2023

Miten tekoäly Chat-GPT tervehtisi seurakuntien työntekijöitä? Voisiko diakonia-asiakkaiden yhteydenottoihin reagoida kellonajasta riippumatta takaisinsoittopalvelun avulla? Miten sujuu ohjelmiston yhteiskehittäminen asiakkaan näkökulmasta? Mm. näihin ja moniin muihin aiheisiin pääsimme perehtymään koko päivän mittaisessa virtuaalisessa seurakuntaforumissa toukokuun alussa. Tapahtuman teemana meillä oli Tulevaisuuden Prime.

Tämänkertaiseen tapahtumaan olimme pyytäneet mukaan vierailevia esiintyjiä ennätyksellisen paljon. Saimme tutustua monien eri alojen asiantuntijoiden tuotteisiin ja palveluihin. Kaikki esiintyjät olivat innokkaasti tarjoamassa yhteistyömahdollisuutta seurakuntien ja Prime-ohjelmiston käyttöön. Mahdollisuuksia entistä sujuvampaan ja palveluiltaan monipuolisempaan tarjontaan löytyikin monelta eri alalta!

Aloitimme päivän liiketoimintajohtajamme Markus Meurmanin pohdinnoilla vuoden 2025 TSS Primestä. Markuksen esityksen innoittamana pääsimmekin unelmoimaan ja visioimaan tulevaisuutta.

Chat-GPT on herättänyt paljon keskustelua ja sehän sopi esitykseen ajankohtaisuutensa vuoksi. Markus oli pyytänyt Chat-GPT:tä tervehtimään ja kiittämään kuulijoita. Tekoälyn tuottama puhe oli hieno ja tunteikas, jopa ylitsevuotavan kehuva! Mutta ei tietenkään totta, vaan hyvä arvaus siitä, miltä tällainen puhe voisi kuulostaa. Esityksen lopuksi Markus toikin esille, että me TSS Primellä haluamme olla jatkuvasti ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa asiakkaidemme kanssa.

Chat-GPT tervehdys
Työnteko ajasta ja paikasta riippumatta oli tuote- ja asiakaspalvelupäällikkö Anne Orren ja tuotekehityspäällikkö Leo Häkkisen aiheena. Mobiilikäyttöisyys ja erilaisten rajapintojen hyödyntäminen tulevaisuudessa entistä paremmin ovat tapoja, jolla Prime voisi tehostaa ja helpottaa arkea seurakunnissa.

Asiakaskokemuksesta saimme kuulla Lahden seurakuntayhtymän leirikeskusyksikön esimieheltä Jari Rissaselta. Yhdessä muiden asiakkaidemme kanssa, Jari on ollut tiiviisti mukana kehittämässä Primen leirikeskustoiminnallisuutta. Jari korosti vuoropuhelun tärkeyttä, mikä onkin hänen kokemuksensa mukaan sujunut hyvin projektin aikana.

Mielenkiintoisia puheenvuoroja päivän aikana kuultiin myös takaisinsoittopalvelusta Aurora Innovationilta, sähkölukituksesta iLOQ Oy:ltä, hautakarttaohjelmasta Geometrixiltä Oy:ltä, sekä tiedolla johtamisesta Arter Oy:ltä.

Kiitos kaikille osallistujille, syksyllä nähdään taas kasvokkain srk-forumin lähitapahtumassa!